Diskuzní karty pro podporu sociálně - emočního učení

Submitted by Terka on Wed, 12/29/2021 - 19:28

Přinášíme vám celkem 36 diskuzních karet  pro podporu sociálně emočního učení. Karty jsou vhodné
pro první i druhý stupeň základní školy. Na kartách naleznete situace, se kterými se žáci mohou setkat, ale ne vždy vědí, jak se v takové chvíli zachovat. Nácvikem těchto dovedností připravujete žáky na životní situace, které mohou nastat, na reakce, jež by měly následovat a také, v neposlední řadě, zlepšujete klima třídy.

Jak s kartami pracovat?

  • S kartami doporučujeme pracovat v komunitním nebo ranním kruhu. Každý týden si jeden žák vylosuje kartu a pokusí se odpovědět, jak by se zachoval, když... Celý týden se k situaci můžete vracet a nacvičovat reakce.

  • Zahajte diskuzi mezi žáky. Jak by různě mohli situaci řešit?

  • Povzbuzujte žáky k hledání vlastních řešení.

  • Žáci mohou také pracovat ve dvojicích a diskutovat nad tématy.

  • Nácvik sociálně emočních dovedností pomocí karet můžete také rozvíjet formou dramatizace.

  • Karty můžete využít jako prostředek pro slohové cvičení.

  • U mladších žáků můžete diskuzi moderovat tak , aby společně našli několik vhodných způsobů řešení.

Naše doporučení:

  • Nechejte žákům dostatek času na promyšlení odpovědi.

  • Nehodnoťte ani nesuďte odpovědi žáků. Každá karta může mít několik možných odpovědí. Nechejte žáky, aby se k nim postupně dostali.

  • Pokud žák/žákyně nechce odpovídat, nenuťte ho/ji.

  • Práce s kartami je dobrovolná.

  • Žák/žákyně by měl/měla vysvětlit rozhodnutí pro
    svou reakci.

  • Některá témata mohou být pro žáky citlivá, zvažte
    použití takových karet vzhledem k věku skupiny a
    individuálním problémů jednotlivých žáků.

 

Karty stáhnete na stránkách ČOSIV www.podporainkluze.cz

Page
Sub Title
ČOSIV
Content type
Partners
Weight
0