Sociální pedagožka, Mgr. Veronika Horáková píše o tom, kdo je to vlastně sociální pedagog a jaká je jeho náplň.
Je večer, zvoní mi telefon. „Potřebovala bych jestli byste se na něj mohla přijít podívat a odhadnout v čem je jeho obtíž, než půjde někam na psychiatrické vyšetření.“ Chvilku váhám a přemýšlím, co se po mě vlastně požaduje. „A má dítě obtíže v chování nebo ve vzdělávání?„, snažím se zjistit podrobnosti. Dozvídám se, že jde o chlapce pravděpodobně s poruchou chování či jinými psychologickými obtížemi. Kontaktována jsem na prosbu rodičů. Kolegyni i rodině chci pomoct a tím vlastně začíná i moje osvěta o tom, kdo je sociální pedagog a jaká je náplň práce Sociálního pedagoga.
Občas se tu a tam setkám s někým, kdo absolutně netuší, jaká je náplň práce sociálního pedagoga. A tak se přepínám do role Sociálního pedagoga a řeším situaci. Kolegyni ubezpečím, že je v pořádku, že se na mě obrátila. Přestože dítě nemohu diagnostikovat, mohu však kolegyni, potažmo zákonné zástupce, odkázat na příslušného odborníka. Ten provede šetření, či případně po konzultaci s rodiči doporučí vhodný postup.
Celý článek čtěte zde: www.asocp.cz