video

Pomůcky pro výuku angličtiny u žáků s dyslexií

Submitted by Terka on Sat, 04/08/2023 - 18:59

Sylvie Doláková, lektorka a metodička pro ranou výuku angličtiny, představí několik pomůcek, které fungují u žáků s dyslexií. Všichni žáci (včetně žáků s dyslexií) se potřebují nejprve v angličtině dorozumět a komunikovat, a to nejlépe s pomocí názorných příkladů, teprve potom by měla nastat fáze výuky čtení a psaní. Sylvii Dolákové se při výuce čtení a psaní v angličtině u žáků s dyslexií nejlépe osvědčily smyslové pomůcky, otočná kolečka, barevné kódování a další.

Štěkánka z TikToku: Kritizuji přežité praktiky učitelů, za ty dobré bojuji. Učitel nesmí vyvolávat agresi

Submitted by Terka on Mon, 03/20/2023 - 21:58

„Když je atmosféra dlouhodobě nastavena správně a učitel jednou ulítne, a pak to vysvětlí, tak je to naprosto v pořádku. Není na tom nic zlého,“ říká TikTokerka a učitelka Štěpánka Cimlová aka Štěkánka. „Za nerespektováním autority je vždy něco jiného. Děti potřebují zažít uznání a úspěch. Pár lidí už mě ombudsmankou žáků nazvalo,“ dodává.

Tags

DEEP TALKS 92: Robert Čapek – učitel, psycholog a autor blogu Líný učitel

Submitted by Terka on Mon, 02/20/2023 - 15:33

Jak by měla ideálně vypadat škola v 21. století? Jak pomoci dětem zamilovat si školu a vzdělávání nejen v ní? A jak pomoci skvělým učitelům nevyhořet v systému? Robert je učitel a psycholog, který se domnívá, že strach do vzdělávání nepatří či že by se studenti neměli poměřovat a ani testovat. Napsal knihu Uč jako umělec a jeho mise je zlepšovat školství a pomáhat učitelům v ČR.

Tags

Chcete dobrý vztah s žáky? Zapomeňte na nálepky a zkuste pozorovat

Submitted by Terka on Thu, 02/09/2023 - 16:40

Výuka může být úspěšná jen za předpokladu, že se povede mezi třídou a pedagogem navázat kvalitní vztah. Tomu napomůže, pokud si učitel osvojí schopnost pozorovat chování žáků bez toho, aby toto chování nějak interpretoval, hodnotil či „nálepkoval“. Jak tuto metodu využít v praxi, poradí Radka Schillerová, lektorka kurzů „Škola bez poražených“.