Umí Archimédův zákon, ale své emoce neznají. Odborníci žádají nový školní předmět

Submitted by Terka on Thu, 09/30/2021 - 10:22

foto: iStock. Zdroj: zena.aktualne.cz

 

Snížení stresu, prevence a podpora léčby duševních nemocí jako úzkosti, deprese, ADHD, zlepšení vztahu k sobě i k druhým. To jsou prokázané benefity praktikování metod mindfulness, o jejichž zavedení do českých škol usiluje několik organizací a projektů. Jak velká šance je na jejich realizaci?

 

Mindfulness, česky také překládané jako všímavost, je schopnost zaměřit pozornost na přítomný okamžik. Jak potvrzuje mnoho studií, praktikování této metody ve školách snižuje u dětí úzkosti, zlepšuje sociální dovednosti a zvyšuje akademické výkony, a to i u jedinců s poruchami učení. 

Pravidelné opakování mindfulness praktik podle výzkumů posiluje nervová spojení, která pozitivně ovlivňují vývoj dětí. Ty pak mají lepší základ pro zvládání zátěže a stresu a dospívají tak v mentálně, duševně a fyzicky odolné jedince. Prokázaných benefitů praktikování metod je několik - snížení stresu, prevence a podpora léčby duševních nemocí jako úzkosti, deprese nebo ADHD. Výsledky studie z roku 2013 uvádí, že u chlapců s ADHD, kteří osm týdnů trénovali všímavost, se významně redukovalo hyperaktivní chování a zlepšila se koncentrace.

 

Celý článek čtěte zde.

Page
Sub Title
Klára Elšíková / září 2021 / zena.aktualne.cz
Content type
Weight
0