formativní přístup

Magdalena Mouralová: Jak psát slovní hodnocení smysluplně? Zeptejte se těch, kterým je určené

Submitted by Terka on Thu, 02/09/2023 - 16:06

Už nějakou dobu si říkám, že napíšu něco ke slovnímu hodnocení z pohledu rodiče. Když nám zrovna minulo pololetí, je docela vhodný čas. Rodičovskou zkušenost se školním hodnocením mám už poměrně dlouhou, s tím slovním ale jen rok a půl.

Slovní hodnocení může skončit debaklem, nebo děti nastartovat k učení. Záleží na provedení

Submitted by Terka on Thu, 02/02/2023 - 16:21

V ruce držíte dvě vysvědčení. Starší dítě přineslo z páté třídy papír plný čísel, mladší prvňačka zase list popsaný tím, co jí ve škole jde a kde by měla přidat. Do toho volá babička. „Tak co?“ ptá se.

The Classroom experiment

Submitted by Terka on Thu, 02/02/2023 - 15:13

In this two-part series, theory and practice meet head on as education expert Professor Dylan Wiliam sets up an experimental school classroom. For one term, he takes over a Year 8 class at a secondary comprehensive to test simple ideas that he believes could improve the quality of our children's education.
By the end of term, however, even Wiliam is surprised by the impact the experiment has had on the students' academic achievement.

Formativní přístup není jen soubor technik, ale celkový přístup k učení

Submitted by Terka on Fri, 01/27/2023 - 18:03

Co to je ten „formativní přístup”? Je to to samé jako slovní hodnocení, triády nebo respektující výchova? Nebo jde o prevenci syndromu vyhoření u učitelů i dětí? Všechny zmíněné nástroje, metody a přístupy jsou součástí formativního přístupu, ale samy o sobě ho netvoří. Následující rozhovor s Ivetou Pasákovou ze společnosti Step by Step ČR by se dal shrnout jako Úvod do formativního přístupu.