Videa

<p>Zajímavé rozhovory, inspirativní vzdělávací modely<br />
u nás i ve světě a inovativní nástroje pro výuku.</p>

Poster

Pomůcky pro výuku angličtiny u žáků s dyslexií

Submitted by Terka on Sat, 04/08/2023 - 18:59

Sylvie Doláková, lektorka a metodička pro ranou výuku angličtiny, představí několik pomůcek, které fungují u žáků s dyslexií. Všichni žáci (včetně žáků s dyslexií) se potřebují nejprve v angličtině dorozumět a komunikovat, a to nejlépe s pomocí názorných příkladů, teprve potom by měla nastat fáze výuky čtení a psaní. Sylvii Dolákové se při výuce čtení a psaní v angličtině u žáků s dyslexií nejlépe osvědčily smyslové pomůcky, otočná kolečka, barevné kódování a další.

Štěkánka z TikToku: Kritizuji přežité praktiky učitelů, za ty dobré bojuji. Učitel nesmí vyvolávat agresi

Submitted by Terka on Mon, 03/20/2023 - 21:58

„Když je atmosféra dlouhodobě nastavena správně a učitel jednou ulítne, a pak to vysvětlí, tak je to naprosto v pořádku. Není na tom nic zlého,“ říká TikTokerka a učitelka Štěpánka Cimlová aka Štěkánka. „Za nerespektováním autority je vždy něco jiného. Děti potřebují zažít uznání a úspěch. Pár lidí už mě ombudsmankou žáků nazvalo,“ dodává.

Tags

DEEP TALKS 92: Robert Čapek – učitel, psycholog a autor blogu Líný učitel

Submitted by Terka on Mon, 02/20/2023 - 15:33

Jak by měla ideálně vypadat škola v 21. století? Jak pomoci dětem zamilovat si školu a vzdělávání nejen v ní? A jak pomoci skvělým učitelům nevyhořet v systému? Robert je učitel a psycholog, který se domnívá, že strach do vzdělávání nepatří či že by se studenti neměli poměřovat a ani testovat. Napsal knihu Uč jako umělec a jeho mise je zlepšovat školství a pomáhat učitelům v ČR.

Tags

Chcete dobrý vztah s žáky? Zapomeňte na nálepky a zkuste pozorovat

Submitted by Terka on Thu, 02/09/2023 - 16:40

Výuka může být úspěšná jen za předpokladu, že se povede mezi třídou a pedagogem navázat kvalitní vztah. Tomu napomůže, pokud si učitel osvojí schopnost pozorovat chování žáků bez toho, aby toto chování nějak interpretoval, hodnotil či „nálepkoval“. Jak tuto metodu využít v praxi, poradí Radka Schillerová, lektorka kurzů „Škola bez poražených“.

The Classroom experiment

Submitted by Terka on Thu, 02/02/2023 - 15:13

In this two-part series, theory and practice meet head on as education expert Professor Dylan Wiliam sets up an experimental school classroom. For one term, he takes over a Year 8 class at a secondary comprehensive to test simple ideas that he believes could improve the quality of our children's education.
By the end of term, however, even Wiliam is surprised by the impact the experiment has had on the students' academic achievement.

Michal Horký: Žáky se snažím respektovat, aby oni mohli respektovat mě

Submitted by Terka on Fri, 01/27/2023 - 18:27

Rozhovor s Michalem Horkým o tom, co prožívají mladí nebo začínající učitelé. Co z pedagogického vzdělání mělo skutečně dopad na praxi, která čekala absolventy po škole? Kde všude mimo školu se dá načerpat užitečná učitelská praxe? Co patří k největším výzvám při přechodu z VŠ do praxe a co nebo kdo s tím může pomoci?

Tags

Miloslav Druckmüller: Děti jsou samy od sebe zvídavé, stačí to rozvíjet a nepokazit

Submitted by Terka on Tue, 12/06/2022 - 17:19

Profesor Druckmüller učí na vysoké škole, ale zároveň je dědečkem dvou zvídavých vnuček. Rozhovor o učitelském řemesle, o dětské logice a zvídavosti nebo o tom, v čem tkví kouzlo matematiky, jak buduje v člověku pokoru a proč vede člověka k nedůvěře k autoritám. Otevřeli jsme i řadu ožehavých aktuálních témat, jako je postavení učitelů ve společnosti nebo nerovnováha mezi svobodou a odpovědností učitelů v systému.

Tags