učitelé

Velkým průšvihem českého školství jsou zavřené dveře tříd, říká učitelka roku

Submitted by Terka on Tue, 11/15/2022 - 16:16

Mnoho let pracovala na manažerských postech v nadnárodních firmách. Po čtyřicítce se ale rozhodla kompletně změnit svůj život, vystudovala pedagogiku a už devátým rokem učí, zejména děti na prvním stupni. Magdalena Málková z Poděbrad navíc letos zvítězila i v soutěži o nejinspirativnějšího učitele Česka. „Děti musejí umět číst, psát a počítat, výsledky u nich vidět chci. Nejsem ale příznivcem soutěží na rychlost a dalších podobných metod.“

Nadaní žáci nejsou ideální jedničkáři z první lavice. Učitel hledá cesty, jak nemarnit jejich talent

Submitted by Terka on Mon, 10/24/2022 - 13:25

Cílem vzdělání má být využití potenciálu každého člověka, školy v tom ale často selhávají. Mnoho nadaných žáků přichází do poradny kvůli podezření, že mají speciální vzdělávací potřeby. Odpovědi na otázku, jak nepromarnit talent dětí, hledá učitel Daniel Pražák při své práci a zaměřil se na to i v debatě na EduFestivalu, který se konal 4. října v Praze.

How to Leverage Multisensory Learning in Your Classroom

Submitted by Terka on Thu, 10/13/2022 - 19:00

"Pokud to neprošlo rukama, není to v hlavě." Proč je dobré zapojit do výuky všechny smysly a jak to obohacuje učení? Výzkumy ukazují, že pokud dítě vidí a zároveň se dotýká objektu, jeho mozek je daleko více aktivní, než pokud dítě objekt pouze vidí. Více o tom, jak ve třídě pracovat s více smysly najednou, najdete v tomto skvělém článku od Cult of Pedagogy.

Učitelé jsou změnám ve školství otevřenější než rodiče. Nejvíc školu ale proměnily děti, říká zakladatel EDUinu Tomáš Feřtek

Submitted by Terka on Thu, 10/06/2022 - 11:32

Jak se změnilo vnímání školy rodiči od 90.let? Jakou proměnou vzdělávání v Česku prošlo? A jsou dnes tedy všichni spokojenější? Jedním z cílů, proč v roce 2010 Tomáš Feřtek spoluzakládal informační centrum o vzdělávání, bylo právě probudit rodičovskou veřejnost z letargie a zvýšit společenskou poptávku po kvalitním vzdělávání.