rozvoj dítěte

Program Pheňori v Ostravě pomáhá sociálně znevýhodněným dětem

Submitted by Roza on Wed, 03/08/2023 - 08:45

Program Pheňori je zaměřen na péči a vzdělávání miminek od narození do 3 let a jejich maminek ze sociálně znevýhodněného prostředí. Inspirací mu byl projekt Omamy organizace Cesta von na Slovensku. Hlavním a dlouhodobým cílem je dosáhnout u dítěte rozvoje schopností nutných pro úspěch v osobním i profesním životě.

Linka bezpečí rozjíždí podcast o duševním zdraví pro malé školáky

Submitted by Terka on Sun, 02/19/2023 - 20:56

Dostal jsem poznámku a teď se bojím, co na to naši; zradila mě nejlepší kamarádka a mně je strašně smutno; Věk mezi školkou a nástupem puberty je často vnímán jako šťastné období, přesto ale malé školáky leccos trápí. Linka bezpečí teď právě pro ně rozjela podcast Utržené sluchátko. Jeho cílem je prevence krizí a posilování odolnosti dětí.

Potřebujeme, aby příští generace byly odolné, říká psychiatr Peter Pöthe. Sebevědomí posílí překonávání překážek

Submitted by Terka on Sun, 02/12/2023 - 23:15

Peter Pöthe je dětský psychoterapeut a psychiatr, autor několika knih o dětské psychice. Jedním z okruhů jeho zájmu jsou úzkostné poruchy. Vydala jsem se proto za ním s jednoduchou otázkou: Jak být méně úzkostným rodičem? A když tuším, že úzkostný rodič jsem, jak s tím mohu pracovat?

The Classroom experiment

Submitted by Terka on Thu, 02/02/2023 - 15:13

In this two-part series, theory and practice meet head on as education expert Professor Dylan Wiliam sets up an experimental school classroom. For one term, he takes over a Year 8 class at a secondary comprehensive to test simple ideas that he believes could improve the quality of our children's education.
By the end of term, however, even Wiliam is surprised by the impact the experiment has had on the students' academic achievement.

Jak podpořit děti, které vyčnívají

Submitted by Terka on Fri, 01/27/2023 - 19:06

Pedagogicko-psychologická poradna v rámci poskytování podpůrných opatření pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nezapomíná ani na podporu dětí a žáků s nadáním a mimořádným nadáním. Jaké možnosti navrhuje v rámci podpůrných opatření pro nadané děti?

Vylézt na strom a vyřezat si meč. Lesní školka chystá děti jednoduše na složitý svět

Submitted by Terka on Tue, 09/06/2022 - 16:32

O lesní mateřské školy je takový zájem, že děti musí často odmítat. Na řadě míst mnohonásobně převyšuje možnosti, přestože jsou školky většinou soukromé a rodiče stojí dost peněz. Aktuálně.cz navštívilo školku u pražské Obory Hvězda, kde děti lezou po stromech a učí se zacházet s nářadím.

Dětská skupina Waldík v Ostravě - registrace pro školní rok 2022/2023

Submitted by Roza on Tue, 09/06/2022 - 00:12

Dětská skupina Waldík funguje pro děti od 1 do 6 let. Pedagogická koncepce DS Waldík vychází z Waldorfské pedagogiky, environmentální výchovy a přístupu Respektovat a být respektován.

Marian Jelínek: Prostředí, které dětem vytvoříme, je klíčové pro jejich rozvoj

Submitted by Ivca on Mon, 03/01/2021 - 14:44

Jak budovat týmovost, ale zároveň podporovat i jedinečnost? Proč není radno při učení zapomínat na emoce nebo co je zásadní pro vznik přirozené autority?