sociální vyloučení

Rodiče musí vědět, že jsme tady pro ně a pro jejich děti, míní ředitelka školek v Mostě

Submitted by Terka on Mon, 10/31/2022 - 13:15

Problematika školek ve vyloučených lokalitách. Šárka Procházková působí jako ředitelka 1. mateřské školy Most, vede tím skupinu šesti mateřinek, z nichž některé jsou ve vyloučených mikro lokalitách. „Vzájemný neformální kontakt rodičů z různých prostředí přispívá k tomu, že se smažou bariéry,” říká.

Pět tipů, jak ušetřit na začátku školního roku

Submitted by Roza on Thu, 09/01/2022 - 18:21

Máme tady začátek školního roku. Období, kdy rodiče v souvislosti se školou vydávají větší finanční částky najednou. Pro rodiče v náročné finanční situaci se může jednat o téměř nezvladatelnou situaci. Platí pomůcky, vybavení, kroužky nebo příspěvky do školy či školky. Eduzín má pro vás několik tipů, jak v tomto náročném čase ušetřit.

Marie Gottfriedová: Být učitelkou je velký dar, pedagog může formovat lidského ducha

Submitted by Terka on Tue, 06/14/2022 - 16:13

Učí a “řediteluje” v severočeských Trmicích. Na trmickou základku chodí děti z vyloučených lokalit, děti se speciálními potřebami, s mentálními či fyzickými handicapy a samozřejmě také tzv. běžné děti. Jak se pracuje s tak různorodou skupinou dětí? Jak se vlastně dostali k inkluzi už v době, kdy ještě nebyla zakotvená v předpisech?

Škola je jako rozjetý vlak, ze kterého vypadávají cestující, říká laureátka. Vymyslela, jak mohou opět nastoupit

Submitted by Terka on Wed, 05/04/2022 - 14:38

Přece nemůžeme studenty posílat do vyloučených lokalit. A přece nemůžou doučovat, když nemají žádné zkušenosti. Takové pochybnosti provázely nápad, že by brněnští studenti pedagogické fakulty měli jako povinný předmět doučování sociálně znevýhodněných žáků.

Ze zvláštní školy ke studiu chemie. Romským dětem pomáhá spolek s učením i volbou práce

Submitted by Terka on Tue, 05/03/2022 - 12:20

Nedůvěra ke škole, špatná vysvědčení a problémy s hledáním práce kvůli nedokončenému vzdělání se u českých Romů často přenášejí z generace na generaci. Pomoci se rozhodl brněnský spolek IQ Roma servis, který zkouší řetězec rozetnout.

Karty SLEDUJ SIGNÁLY

Submitted by Terka on Fri, 01/21/2022 - 18:23

Jak s těmi nejmenšími otevřít téma dítěte v ohrožení? Pomocí metodických karet s názvem SLEDUJ SIGNÁLY. Karty umožní probrat toto nelehké téma formou hry. Obsahují příběhy ohrožených dětí (kamarádů) a mají za cíl přístupnou formou poukázat na různé problémy dětí a informovat o tom, že k jejich řešení lze vyhledat pomoc.

Když studuje, nevydělává. Proč se neúspěch a chudoba v Česku tak často dědí

Submitted by Terka on Tue, 10/26/2021 - 15:19

Bydlí na ubytovně, po vyučování chodí na brigádu, starají se o sourozence. Jejich studium rodiče nepodporují, naopak jim ho rozmlouvají. Nevidí v něm smysl. Oni také nemají školy, přesto se uživí – pomocí dávek, brigád či práce načerno. Student nemůže vydělávat pro domácnost. A tak otec raději bere syny s sebou na melouchy, dcery zaměstná matka péčí o domácnost. Navíc do rodiny brzy přibudou vnoučata.

Tlak vyvolá vždycky protitlak. A vychovatel tahá za kratší konec, říká dramaterapeut z „pasťáku”

Submitted by Terka on Wed, 09/15/2021 - 11:51

Je jim třináct nebo patnáct let a světu moc nevěří. A lidi nemají důvěru v ně. Obvykle pocházejí z problematického rodinného prostředí a šance, že budou mít lepší život než jejich rodiče, není moc velká. Řeč je o dětech ve výchovných ústavech.

Někteří naši žáci bojují o holou existenci, říká ředitelka školy, kam se děti chodí i vyspat a vykoupat

Submitted by Terka on Mon, 08/02/2021 - 12:28

V základní škole Ruská v severočeském Litvínově je každý pátý školák ze sociálně slabého prostředí. Škola se snaží jejich vzdělávání zvládat díky vysokému počtu asistentů, hodil by se ale ještě psycholog a školní asistenti nebo peníze na kroužky pro chudé děti.